Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

2 Temmuz 2013 Salı

KABUL....



Kabul etmekten baska carem yok... Haklisiniz ne deseniz... Hic oyle oturup cok yogun olmaktan, Federico'nun matematik notundan, bu yasa kadar hep yardimci ellerinde cekip cevrilmis bir evin, mecburen kontrolume gecip, ayni anda da kontrolden cikmasindan, oyle projelerden, universiteden, isten, gucten, alt ust olmus her turlu programdan, iptal edilmek zorunda kalinan Istanbul seyahatinden filan bahsedecek degilim... Yuzum yok... Seda hergun ama hergun nazikce soyledi bana "sozunu tutmuyorsun" diye.. Artik o da umudunu kesmis gorunuyor, hatta bu sabah bana, sen kendine iki gun soyle "glam" bir kacamak yaratsan,  dedi..

Sadece size karsi degil, kendim basta olmak uzere kimseye ve hicbirseye karsi sozumu tutmuyorum...Yani siz herseyden sonra gelmiyorsunuz, herseye vaktim var da bir size yok degil... Karisti biraz hayat, ben icinden cikamadim bir sure... Beni taniyanlar bilir, hic sevmem ozur dilemeyi, ama simdi butun ictenligimle sizden ozur diliyorum...

 En uzun yolculuklar bile bir adimla basliyor, siz o adimi coktan attiniz, yolu yariladiniz... Hicbiriniz sitem etmedi bugune kadar... Boynumun borcu ozur dilemek... Ve tabii tekrar merhaba demek...

2 Temmuz 2013'Roma

41 yorum:

Unknown dedi ki...

Size de kucak dolusu merhaba Mehtap Hanim,

Siz bize bunca sey ogretmisken hic de yari yolda kalmadik biz...Ben kendi adima estagfurullah demek isterim, ozur dilenecek bir durum yok.
Hayat o kadar surprizlerle dolu ki...Allah saglik versin hepsinin bir sekilde ustesinden geliyoruz, fazla kilolarin bile.
Ben buralardayim, blogunuza ugradan gecmem hic.Bir turlu yazin gelemedigi Cincinnati'den selamlar,sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanim,
Ne iyi ettinizde yeniden yazdiniz.Sitem etmiyoruz cünkü cok iyi amacla bizlerle ciktiginiz yolculukta istek disi mecburen yaptiginiz molalarin sebebini biliyoruz.
Yazin etkisiyle ileri geri gitmelerle dengeyi kendimizce kurmayi ögrendik.
Önceki listeler cankurtaran gibi,eski basari öyküleri motive kamcisi gibi oldu bizlere.
Tabii bundan sonra yazilarinizi okumak icin bekliyecegiz.
Iyice düsünmeniz lazim kendi sagliginiz icin , tasiyamiyacaginizdan fazla yükü omuzlariniza yüklemeyin lütfen,insan farkina varamiyor bazen ama sonradan kendini acimadizca hissettirebiliyor yogun calisma temposu.kendinize zaman ayirin ve iyi bakin.
Enerjiniz bol olsun.Sevgiyle ,saglikla kalin.Sule

Esma dedi ki...

Sevgili Mehtap cım ,

Canın sağ olsun hiçbir şey senden daha önemli değil tabiki,senin canının sağlığı benim için herşeyden önce gelir...

Geç olsun güç olmasın değil mi? Önemli olan o,hayat uzun zamanımız var daha çokk

Herşey yoluna girer zamanla yeterki sevgisiz kalmayalım ..


Sevgiyle kal,sağlıkla kal

Kocaeli Fatoş dedi ki...

Merhaba Mehtap hanım
Bugün benim doğum günüm ve en güzel hediyem oldu merhaba diyen yazınız :) teşekkürler iyi ki varsınız ...

elifhuma dedi ki...

Tekrar merhaba mehtap.. Sesini yeniden duymak ne guzel. Ne ozru estagfirullah. Mecbur muydun bize iyilik yapmaya, hicbir zaman karsilik alamayacagin bekleyemeyecegin yardimlarda bulunmaya, ailenin yakin dostlarinin sevdiklerinin ve hatta kendi zamanindan calip bize vakit ayirmaya.. Sen bir isiksin biz de altina gelip aydinlaniyoruz. Herkes nasibini alir.. Her sey icin cok tesekkurler.

tulay dedi ki...

hoşgeldin mehtap,

biz hep burdaydık öğrettiğin gibi devam ettik... ama senin de burda olduğunu bilmek çok güzel :)

Adsız dedi ki...

gülümse/hande,

bu güzel yaz gününde yeni yazınızla içimizi açtınız mehtap hanım,ne özrü Allah aşkınıza.
hepimiz hayat karmaşasında çoğu zaman ben bu tempoyla nereye gidiyorum diye soruyoruz.yetişemediklerimiz oluyor.bazen kaçırdıklarımız.sağlığımız yerinde olsun da telafisi mümkün olan şeylerde herşey yerine konulabilir açıklar kapatılabilir.
dilerim en kısa zamanda yoluna girer hayatınızdaki herşey.
güzel bir tatil ile eski enerjinize kavuşursunuz.
sevgiler

Adsız dedi ki...


Merhaba :)
Bende aranıza yeni katıldım hepinize kocaman GÜNAYDIN ve MERHABA .....


Adsız dedi ki...

Hoşgeldiniz.. :)))

Bir aydır bozulan motivasyonumdan sonra, bugün bir cesaret tekrar Startup ile başlamışken, ofise gelip, bilgisayarımı açıp, maillerimde yazınızı görmek inanın çok iyi geldi. Şimdi hayatta bozmam artık !! Bugün ptesi değil, birşey değil, öylesine birgün sadece ve sizinle denk geldi, armağan gibi, bozulur mu hiç ?!! :))
Özür dilemeyin lütfen.. Ama beklenildiniz.. Hergün en az bir kez Mevsimlerden Roma'ya uğrayıp, sizden haber bekleyen olduğum gerçeği de yadsınamaz. Bağımlı olduk resmen..
Tekrardan hoşgeldiniz.. :))

Gül

Asli Gunel dedi ki...

sevgili mehtap merhaba! sizden haber almak çok iyi oldu, gerçekten de iyiliğiniz için meraklanmaya başlamıştım (kötü haber tez duyulur denir denmesine ya, insan yine de endişeleniyor bir süre sonra!)
lütfen özür dilemeye ihtiyaç duymayın, herkes adına konuşamayacak olsam da en azından kendi adıma diyebilirim ki aylar boyunca sizden ve buradaki diğer arkadaşlarımızdan çok şey öğrenerek bunların hepsini kendi hayatımda uygular hale geldiğimde birçok sıkıntı kendiliğinden çözülüverdi! yani, yarı yolda bırakmış değilsiniz hiçbirimizi, bu sitede birazcık dolanmak dahi herkese birçok seçenek sunmakta, hala öğretici olmakta.

iyi olduğunuza sevindim, hayatın koşturmacası böyle işte, ne yapacaksınız!

sevgilerle :)

oyuncu dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Özür dilemenizi gerektirecek hiç bir şey yapmadınız ki. Siz sadece bizlere yardımcı oluyordunuz ve hala da oluyorsunuz. Yeni listeler olmasa bile burada yapmak isteyene o kadar çok liste ve program var ki. Ben kendi adıma son listemizi araya tatiller girse de tekrardan uyguluyorum. Siz bize yıllardır doğru beslenmeyi öğretmeye çalışıyorsunuz, biraz öğrendik sayılır.

Bunca yardımlarınızın karşılığında keşke bizde size yardımcı olup, telaşınızı biraz olsun azaltabilsek.

Kendinize iyi bakın. Vakit bulursanız da bize yazmayı unutmayın lütfen, sizi özlüyoruz.
Sevgilerimle...

oyuncu dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Özür dilemenizi gerektirecek hiç bir şey yapmadınız ki. Siz sadece bizlere yardımcı oluyordunuz ve hala da oluyorsunuz. Yeni listeler olmasa bile burada yapmak isteyene o kadar çok liste ve program var ki. Ben kendi adıma son listemizi araya tatiller girse de tekrardan uyguluyorum. Siz bize yıllardır doğru beslenmeyi öğretmeye çalışıyorsunuz, biraz öğrendik sayılır.

Bunca yardımlarınızın karşılığında keşke bizde size yardımcı olup, telaşınızı biraz olsun azaltabilsek.

Kendinize iyi bakın. Vakit bulursanız da bize yazmayı unutmayın lütfen, sizi özlüyoruz.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Ne özürü ne mahcubiyeti, siz iyi ki varsınız. Ben sizden öğrendiklerimle ve bu siteye yaptığım günlük ziyaretler ve eski listeleri arada gözden geçirmekle kendime yepyeni bir yeme içme düzeni kurdum son altı ayda. Beni görüp şaşıran herkese de sizden ve bu blogtan bahsediyorum. İyi ki varsınız. Sonsuz sevgi ve selamlar.

Pınar B.G.

nilgün dedi ki...

kucak dolusu sevgilerle merhaba mehtap hanım

Elif dedi ki...

Özlemişiz:)
Sevgiler...

GZNTPSEDA dedi ki...

Hoşgeldin Mehtap'cığım ,derken kısa da olsa kendine bir tatil imkanı yaratma isteğimi tekrarlıyorum.

Seda

cigdem dedi ki...

Sevgili Mehtap sanada kucak dolusu Merhaba..Ne kadar güzel yine yazinla icimiz isindi..

Lütfen ne demek özür dilemek sen insanüstü bir mesguliyetle hicbir mecburiyetin olmamasina karsin bizlere yardim ediyor yol gösteriyorsun..

O kadar cok emek varki bu blogta senin istem disinda ara verdigindede bizlere yol gösteriyor..Merak etme sen hep yanimizdasin zaten ...

Bizler sadece seni merak ediyoruz Sagligindan endise ediyoruz..Saglikli olalim yeterki herseyin üstesinden gelebiliriz..

Hayat iste iniside cok cikisida umarim en kisa zamanda hayatin rayina oturur..Sedaninda dedigi gibi kisacikda olsa bir tatil yapmaya hakkin var ne yap et yarat o vakti kendine..

Sevgiler sana kocaman öpücükler

Adsız dedi ki...

Rumuz: irade
Mehtap hanımcım ramazan öncesi sizinle kavuşmak harika oldu. Hayatımıza kattığınız farkındalığın ardından gevşeme modlarındaydım ben. Toparlanacağımızı umuyorum sayenizde. Hosgeldiniz. Ayşe

Unknown dedi ki...

hoşgeldiniz.yazınızla sayfaya kan ve can geldi..julya17

Adsız dedi ki...

ben de diğer arkadaşlarım gibi "estağfirullah" diyorum! hani bir söz vardır bilirsiniz:
arkadaşlar yıldızlar gibidir, her an parlamasalar da orda olduklarını bilirsiniz! der, işte biz de senin orda olduğunu bilerek, hayat koşturmacasının içinde akıp giderek bugüne geldik!
sana ve hepimize kolay gelsin...
opoyraz

sarya dedi ki...

Size sitem etmek gibi bir hakkım olamaz elbette ama hayatı boyunca diyet yapmamış kimseye bu konuda prim vermemiş biri olarak sizinle heyecanlandım bir şeyler yapmaya çalıştım arada bir uğrayıp 'programa, listeye devam!' gazlarından daha çok şey beklemiştim açıkçası. bu sizin hatanız değil benim hatam. çok şey bekleyerek hayal kırıklığına uğramak...

Adsız dedi ki...

Veee tekrar merhaba,devamida gelsin :)

SERAP dedi ki...

MERHABALAR MEHTAP HANIMCIM,
TEZ ZAMANDA HAYATINIZIN İSTEDİĞİNİZ ŞEKİLDE DÜZENE GİRMESİNİ DİLİYORUM.
BİZ HER DAİM BURADAYIZ.TÜRKİYEDEN KUCAK DOLUSU SEVGİLER.

Defne Soysal dedi ki...

Merhaba yine yeniden. ne kadar çok bekleyeniniz varmış. Sevinmeniz bir daha üzmemeniz lazım. Hem özür dilemeyi de sevmiyorsanız?

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap biz seni cok seviyoruz. Lutfen kendini uzme ki bizde uzulmeyelim... (*-*)
O gece ruyamda seni gordum, biryere yanimiza gelmissin, sana sarilip kucakliyorum, hosgeldin beni tanimazsin ama ben yillardir seni okuyorum diyorum kulagina.. Cok canliydin ve iyiydin. Sabah uyaninca hayirdir ne mana dedim. O gun interneti actigimda burayada ugradim ve bu yazin vardi:))
Ozlenmissin ama sakin uzulme ltf.
Kumru

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap hn.cığım, gecikmeleriniz dünya telaşından olsun yeterki, sizin ve sevdiklerinizin sağlığı yerinde, mutluysanız geç kalmaların önemi yok.
Yazılarınızı özledik. Bekliyoruz. Yazmasanızda biz yine burda sizi bekleriz. Canınız sağ olsun.
Sevgilerimle
Butterfly-Eskişehir

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin Mehtap
Ceeee deyip gitme ama özlüyoruz seni
İki satır yazıver habersiz bırakma lütfen

Seda ben şu mail adresini bi daha istesem ne dersin
Bi de sınav sonucunla ilgili yazamamıştım tebrik ederim daha nice başarılar dilerim
Nuri

Adsız dedi ki...

Merhaba Sevgili Mehtap!! Özürde mahcubiyet te ne demek, sadece iyi oldugunuzu bilmek bile cok mutlu ediyor! Herseyin yoluna tekrar istediginiz gibi girmesini diliyorum!
sevgilerle
nil

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Nuri,
Çok teşekkür ederim.
Mail adresi;

mpgdiyeti@gmail.com

Umarım beklediğim maildir :-)
Sevgilerimle
Seda

Adsız dedi ki...


Merhaba

iyi olduğunuza sevindim.Herşey yoluna girer dilerim.sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhabalar sevgili Mehtap! Biz artık başımızın çaresine bakabiliyoruz.Kendinizi üzmeyin.Ama sizden hager almak çok güzel.İyi olduğunuza sevindim.Yazılarınızı dört gözle bekliyorum.sevgiler...LKKNK

drazra dedi ki...

merhaba... beN HALA EMZİREN ANNE DİYETİ BEKLİYORUM....

Serçe dedi ki...

Benden de herkese kocaman bir merhaba!!! Öncelikle iyi ki bu blog var, ve yorum yazan herkesin paylaştıkları da çok değerli.. Mehtap Hanım bu blog öylesine dolu ki.. her yılın, her ayın, her haftanın yazılarını şöyle bir dökünce insan yazdıklarınızı okuyup hepsinde ayrı ayrı bilgileniyor, yazılarınızın her biri bir hazine değerinde bizler için. Güncellenmek, sizden haberler almak sadece kilo yönetimi değil gündelik hayata dair yazılarınızı okumak da ayrıca keyifli.. Sizin bizden özür dilemenizi bir yana bırakın, biz sizin hakkınızı ödeyemeyiz zaten. Herkese kucak dolusu sevgiler.. Not: Belki Ramazan ayını bereketiyle ve sağlıklı geçirmek adına yazmak isteyenler olur, bu ay nasıl geçsin neler yapalım paylaşabiliriz. Sanırım oruç tutacak olanların baş köşesi yaz ayı nedeniyle su ile dolup taşacak :)) - Melike - Ankara -

Esma Ercengiz dedi ki...

Selam,
Siz içi bomboş, dümdüz listelerden oluşan bir program vermiyorsunuz ki..
Sadece fiziken değil, ruhen de sağlıklı olmak için bir çok mesaj içeriyor yazdıklarınız. Siz yazamasanız da, bu yola baş koyanlar sizin verdiklerinizi özümseyenler bilirler ne yapacaklarını merak etmeyin. Ama o kadar sevdirdiniz ki kendinizi, yeni bir yazı gördüğümüzde yüzümüze kocaman bir gülücük yerleşiyor...
Sizinle benzer yoğunluğu yaşayan biri olarak (ne tesadüf ki evdeki kadını gönderip, ev düzeniyle ilgili yaşanan krizler, buna rağmen yardımcıyla uğraşmamanın verdiği tuhaf rahatlık bile aynı..) frene dokunup biraz yavaşlamak istiyorum.
Zihinlerimizi berraklaştırmamız gerektiğini düşünüyorum.
Sevgiler,

Seda T. dedi ki...

Mehtap Hanım,
Az önce bloga girip yazınızı okuyunca çok utandım. Uzun zamandır yazamıyorum ve bunun ezikliğini hissediyorum. Siz özür diliyorsunuz en içten halinizle yaptığınız onca şeyden ve tüm emeklerinizin ardından sadece bir süre yazmadınız diye.
Bense Mart ayında evlendiğimden bu yana bloga sadece 5 kere ziyaret yapabildim ve hiç yazmadım :( Ama hala sizin yolunuzda devam ediyorum.
Nişanlım ile ocak ayında yola çıktığımızda o 92 kg; ben ise 73 kg idim. Şu anda eşim 79 kg ben ise 61 kg yum. Evlendikten hemen sonra işimiz gereği çok yoğun saatler çalışmaya başladık ve bu tempo içinde beslenme düzenimizi bozmamaya çalışıyoruz ama zor oluyor. Saatlere uyamıyoruz çalışma saatlerimizin düzensizliğinden ama yine de elimizden geleni ardımıza koymuyoruz. Ve hiç bahane üretmeyecek kadar değişti beslenme şeklimiz. Eskiden yediğimiz abur cuburlar fazladan tatlılar şekerler vb. hiçbir şey yok artık hayatımızda. Daha hafif daha mutluyuz. Toplam 25 kg verdik biz :) Biz değiştik. Fiziksel olarak değil asıl mental olarak değiştik ve eşimin yemekler hakkında düşünmesi, ne kadar sağlıklı oldukları ya da olmadıkları konusunda etrafındakileri uyarması, alışveriş yaparken "bunu almamalıyım bence hiç sağlıklı değil" demesi ve etiketlerini uzun uzun okuması inanılmaz bir değişim :) Size sonsuz sonsuz sonsuz teşekkürler. İyi ki varsınız...

AGYILMAZ dedi ki...

herkese merhaba.
ben ramazan ayı dolayısıyla pek fazla siteye takılamıyorum.
Ama mehtap'ı izliyorum ve çok güzel yerlerde tatil yapmakta.Çok sıkı dinlensin çünkü biz onu tekrar aramızda görmek istiyoruz.

Ve sıcaklar hatta mevsimsel değişikliklerde eklenince yorgunluk uyumama sebebiyet veriyor.

Adsız dedi ki...

Herkese merhaba!
Son iki haftadir müthis bir yaz yasiyoruz,kemiklerimiz isindi.
Sadece ramazana denk gelmesi biraz ters geldi.
Bu arada orucla araniz nasil arkadaslar? Sorum tabii ki tutabilenlere.
Ben iftara yakin cok bitkin hissediyorum kendimi.aclik degil ama müthis susuzluk.Iftar cok gec oldugu icin az bir yemekten sonra 1 bardak su anca icilebiliniyor.üstüne yanlis biliyorum ama 1 fincan kahve evet o gec saatte bile iciliyor ve güzelce uyunabiliniyorda ne hikmetse uykusuzlukta yapmiyor.sahurdada az biraz yendikten sonra 1 bardak su sonra tekrar yatiliyor ama bu sefer zar zor uykuya geciliyor.Nede olsa vücut calismaya basliyor o saatte.
Hamburgta iftar bugün 9:43 dü,sahuruda 3:00 de yapinca sabahta 6:30 da kalkinca bayagi zorlaniyorum uyku acisindan.Ama nerdeyse yariladik bile ramazani.Insaallah tutulan oruclar makbul olur ve kabul edilir.
Bazilari sahura kalkmiyorlarmis veya 1bardak su yada sütle gecistiriyorlarmis ki ,buda vücutta yaglanmaya sebep oluyormus diye okudum bir yerlerde.
Zaman gecirmek adina Yemek bloglarini geziyorum .Evet oruclu oruclu :)
Iftarlar icin o kadar cok cesitli seyler yapiliyor ki,hayret ediyorum .ben bir tabak yemegi zor yiyiyorum mide almiyor istesemde devam yiyemiyorum.
Ha !zayifladim mi? Bilmiyorum .tartilmiyorum.Ramazan bitimini bekliyorum.Gün icinde agir spor yapmiyorum vücudu yormamak icin .Yürüyüsler yapiyorum havada güzelken.ara ara hafif kosu denemelerim oluyor.biraz yürüyüs biraz kosu.Aksamüstüde hafif kestirme yapiyorum ister istemez:(
Tam gün calisip oruc tutanlara Allah sabir ve güc versin.
Günlük hemen hemen bütün diyet bloglarini takipteyim.
Cogunda yaz tatili ve ramazandan dolayi rehavet var.Aktif olanlarda oldukca azimle devam ediyorlar.hepsini merakla okuyorum.Sizler ne yapiyorsunuz ,ne hallerdesiniz?
Selamlar ve sevgiler.Sule

ESMA dedi ki...

Mehtap cim

Doğum günün kutlu ve mutlu olsun, bu yeni ve güzel yaşında her şey umduğundan güzel geçsin,,,

Sevgi ve sağlıkla kal güzel insanım benim,,,

Adsız dedi ki...

22 Temmuz 2013
Bugün sizin dogumgününüz degilmi?
Nice yillara sevgili Mehtap!
Yeni yasinizi mutluluk,saglik,basarilarla ,sevdiklerinizle daha az stressli gecirmeniz dilegiyle .Sule

Adsız dedi ki...

Bu özür zorunda olmadığınız halde dilediğiniz için sizin ne kadar zarif bir insan oldugunuzu gosteriyor Mehtap hanım. Eda

Adsız dedi ki...

mehtap hanım merabalar tekrardan sınıf açmayı düşünüyormusunuz lütfennnnn tekrar sınıf açın?