Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

9 Şubat 2010 Salı

SAHIN'LERIN OYKUSU (2)



Sirada Ferat'in oykusu var...


Trabzon'lu olmadan Trabzonspor'u tutan ve beni de Trabzonspor'lu yapan Ferat'in oykusu...

O sadece bu beslenme bicimine inanmakla kalmadi, bloga cok ciddi katkilarda bulundu, yazilanlari gruplastirdi, maddeler haline getirdi, hatta simdi bir kismini ingilizceye bile ceviriyor...


Guzel ve cok keyifle okuyacagimiz bir basari oykusu bu da...


Ben konusmayayim, Ferat guleryuzuyle size baksin ve anlatsin oykusunu... Bu fotografini yayinlama izni verdigi icin ve medeni cesaretinden oturu, ayri bir tesekkur daha ekliyorum Ferat'a....

Giysiler, yine Armani'den...

----------------------------------------------------------------------------------------------

FERAT’IN OYKUSU
Sira bende: Trabzonspor’lu FeratJ

Itiraf edeyim Selhan Mehtap’in sinifina kayit oldugunda basarili olacagina pek ihtimal vermemistim. Fakat, benimde bu olaya gonul verecegim herhalde kirk yil dusunsem aklima gelmezdi.


Selhan ciddi olarak basladi ve ilk uc hafta cok ciddi devam etti. Tabi evdeki yemekleri beraber yedigimizden ve benim ogle yemeklerim de ona gore hazirlandigindan bir anlamda bende saglikli beslenmeye baslamistim.


Ilk uc hafta gecmis ve ben nerede ise Selhan kadar kilo vermistim hemde ara oyunlere dikkat etmeden. Isin en guzel tarafi aslinda kilo vermek degildi.


Isin en guzel tarafi yapilanlarin diyet hissi vermemesi ve Mehtap’in onerilerinin bize cok mantikli gelmesiydi. Bunda Selhan’in Mehtap’in yaklasimlarina kafa yormasi ve aksamlari gerek internetten gerek bizim genel bilgilerimizden Mehtap’in onerilerini tartisarak ve ozumseyerek uzerinden gecmemizin cok buyuk etkisi vardi.


Yani biz hem ogreniyorduk hemde bizim genel yaklasimlarimiza cok uyan onerileri gorunce cok mutlu oluyorduk. Tabi bu ikimizinde olaya daha ciddi egilmemizi sagliyordu.


Selhan size yukarida kilolarimizi verdi genel olarak. Ben su anda 68 kilodayim (hatta bazen 67’leri goruyorum). Benim gelmek istedigim kilomdu ve karin bolgesi haric nerede ise vucudumda yag kalmadi.


Toplamda 15.5 kilo vermis oldum. Selhan’in dedigi gibi bizim icin cok buyuk bir basari cunki ben bu kiloma en son 18 sene once sahiptim. Hatta Turkiye’ye gidip alip geri verdigimiz kilolari da eklersek toplamda ikimizde 20 kiloya yakin vermis oluyoruz.


Dedigim gibi isin guzel tarafi verilen kilolar degil su anda ikimizinde ac kurtlar gibi hissetmememiz. Bunda Mehtap’in bizi yavas yavas bir yasam sekline alistirmasinin etkisi %99. Yuzde 1’i de bizim cabamiz.

Neyse fazla uzatmadan son bir seyden daha bahsedeyim. Kilolarimizi verdikten sonra herkes bize ”a ne oldu size” yada ”nasil bu kadar zayifladiniz” gibi sorular sordu. Bu sorulari cevaplamaya calisirken Mehtap’in bize ogrettiklerini daha cok ozumsedik.


Aslinda normalde bir diyet uygulayan icin cok kolay sorular bunlar cunki piyasada cogu diyette belli bir yaklasim secilip oradan yuklenilir ve aciklamasi yapmasindan daha kolaydir.


Mehtap’in bize uygulamali gosterdigi yaklasim ise tam tersine ”yapmasi kolay ama anlatmasi zor” bir yaklasim. Dolayisi ile tipik diyet degil. Bunun en buyuk sebebi bu yaklasimin kati kurallarinin olmayisi ve kisiye ozel degisikliklere acik olusu. Durum boyle olunca bu yaklasimi anlatmak zor ama bazi seyleri yaziya dokmeliyim diye kendimce bir karalama yapip sizlerle ”Mehtap’in Altin kurallari” yazisini paylasmistim. Simdi geriye dogru tekrar bakinca aslinda o 12 kuralinda temeli tek bir kural.

Başkalarından saygı, ilgi ya da sevgi bekliyorsan, önce sırasıyla kendine borçlusun bunları.


Kendini sevmeyen birinin sevilmesi mümkün değildir. Sen kendini sevdiğin halde dünya sana diken yolladı mı sevin.

Yakında gül yollayacak demektir. Ask, Elif Safak (19. kural)

Benim bu kurali yorumlamam soyle:


Kendimizi seversek ve ona bagli olarak vucudumuzu seversek, ona kaldiramayacagi yukleri (kilolari) yukleyerek kotu davranmamiz imkansizlasiyor.

Yani daha once haddim olmadan siraladigim Mehtap’in 12 Altin Kuralini sadece bire indiriyorum.


Biliyorum Mehtap kurallara karsi ama insanin kendisini sevmesini soyleyen bir kurala kizmaz sanirim :) Hem bu sefer adini da duzgun yazdim..:)

Kendinizi sevin, vucudunuzu sevin, ve kendinize inanin, gerisi Mehtap’in yazdiklarini okuyup yapmaya kaliyor. Herseyden onemlisi okuduklarinizi “yaptiktan sonra” neden yapildigini anlamaya calisin.


Fakat, kesinlikle “anlamadan uygulamam” demeyin. Uyguladikca kilo verecek, kilo verdikce merakiniz artacak ve daha cok sorgulayip daha cok ogreneceksiniz. Bu bilgi ile belki de omur boyu saglikli bir kilonuz olacak ama unutmayin kesinlikle “simarmak” yok.


Hepinize sevgiler.

6 yorum:

türkand dedi ki...

Başarı öykülerinizi okurken sizler adına çok mutlu oldum ve kendim adına da umutlandım. Yıllardır biriken kilolarım kurtulmaya çalıştığım ağır bir yük hem beynimde hem de dizlerimde.
İşin en acısı ben de bir hekimim. Sağlıklı beslenmeyi genel olarak biraz biliyorum. Ancak sigarayı bırakmam, üstüne vakitsizlik gibi bahanelerle spor yapmamam kilolarımı dağ gibi büyüttü. Maalesef sitenizi yeni keşfettim. Gruba da katılamadım. Ama büyük bir azimle yapmaya başladım. Bir haftalık kendini hazırlama ve bilgileri sindirme sürecinden sonra sağlıklı yaşama başlamanın ikinci günündeyim.
Ara ara size yazıp bilgi istememin umarım sakıncası yoktur. Sevgilerle..

beybii dedi ki...

gec mec...bugun ılk 15 gun ne yapacagımı ne yapmayacagımı oturdum calıstım,su man kafama soktum..15 gun sonra haber verıcem sonucu.kendımden utanıyorum cunku:yenı dogan bır bebek kadar ırademın olmamasına,pcos oldugum ıcın ucunun seker hastalıgından kansere kadar gıdecegını bılerek ısrarla yanlıs beslenıp kılo almama ragmen bol gıysıler alıp kamufle etmeye ugrasmama,ve kendını bu konuda harıka yetıstırmıs ve soyle beslenırsenız basarırsınız dıye saatlerını harcamıs ınsanları tebrık edıp,ozenıp sonra 2 damla cukulatayla gozumun donmesıne hasta oluyoorum...sozzz.15 gun sonra yazıcam..sevgıler.

Terazi dedi ki...

Tebrikler Selhan ve Ferat. Bu öyküler, yaptığınız saptamalar, altını çizdikleriniz gerçekten de çok öğretici...

Hele de son cümlenin son kelimeleri:
"... kesinlikle şımarmak yok!"

Bence bu cümle de final olmalı!

Hatta programı tamamlamış, sistemi rayına oturtmuş biri için bu belki "2 günden fazla şımarmayın..." diye esnetilebilir... Mehtap'ın da böyle bir yazısı vardı:

" 1. gün kaçtı: şöyle tolere edilebilir...
2. gün kaçtı: şöyle şöyle tolere edilebilir...
3. gün kaçtı: SİZ BİLİRSİNİZ!... "


:(((

Çünkü şımardığımızda, daha doğrusu şımarmayı abarttığımızda neler olduğunu hepimiz çook iyi biliyoruz sanırım.
Örnek>> ben :(


NOT: Dün Nükhet Z. ve diğer başaranlar geçti aklımdan, diye düşündüm kiii, akşam hem Nükhet Z. ve hem de Güneş'in yorumlarını gördüm bir önceki posta gönderdikleri... Sevgilerimi gönderiyorum onlara da özel olarak... Başaranların arada ses vermesini de çok önemsiyorum ben :))

Esenlikle :))

Adsız dedi ki...

sevgili ferat ben seni gerçekten trabzonlu sanmıştım.bende trabzonluyum ama beşiktaşlıyım.yazdıkların düşündürüyor gerçekten.ben tam hikayemi bitirince yazacağım ama kısacık söyleyeyim.ben sizleri ekim ayında ancak tanıyabildim.geçen yılki denemelerim yavaşgittiği ve arkadaşlarım tarafından yok kahvaltı yok beş çayı sabotelerinden çok da başarılı olamamıştım.fakat yürüyüşlerime devam ettim.yaz başında tatil falan..öyle çok istiyordumkinormal kilolu olmayı anlatamam .şunu kafama koymuştum başaracaktım . yanlız hergün yürüyüş yapacağım kesindi.beslenme kısmını bilemiyordum.sonra lale sizinle tanıştırdı.sanki sihirli bir şey oldu başladım .gayet iyi gidiyordum .şimdide kış mış ama ara verdiğim spora yeniden başladım.sana, eşine ,defneye,nükhete ,sevgili laleye ve sevgili mehtapa teşekkürler ediyorum.en çokta mehtapa.bizleri burada buluşturdu hayatın kiloları vermekten ibaret olmadığını öğretti. düşüncelerinive ufkunu da bizlerle paylaştı.çok haklısın kendine güven konusunda .o olmassa hiçbirşey yapamayız malesef.tamda bunu düşünüyordumki sen yazdın .herkese sevgiler , saygılar.naile

bilge dedi ki...

merhabalar yıllarca kilo almak için mücadele ettim bir gecede 2 kilo zayıfladığımı hatırlarım neler yapmadımki kilo almak için her şey boştu ve bundan 6 yıl önce kilo almaya başladım çünkü emekli olmuş sevdiğim işimi yapıyordum ben ona bağladım stresli iş yaşamı beni zayıflatıyordu ne testler yaptırdım her şey normaldi ama kilo alamıyordum.şimdi çok iyi hissediyorum kendimi yinede zayıfsın diyen arkadaşlarım varsevgi ve dostlukla..

Ferat dedi ki...

Merhaba arkadaslar,

Iyi dileklerinize ve guzel sozlerinize cok tesekkurler.

Sevgili Tdrsn,
Ben hekimlik bilginizi de kullanarak Mehtap'in yazdiklarini kolayca uygulayacaginizdan eminim. Onemli olan karar vermek. Ayrica, bence hekim olmaniz isin en aci degil en guzel tarafi. Bu sayede uygulamalarinizda kafaniz daha rahat olur. Doktor olan kisi saglikli olur diye bir sey soylemek bence cok iyi bir teknik direktorun cok iyi bir futbolcu olmasi gerektigini soylerki kesinlikle dogru degildir. Su anda en iyi teknik adam kabul edilen Morunho futbolcu bile degildi. Sorularinizi mehtap'tan once cevaplayip onu ve seni daha cabuk rahatlatabilirsek sadece mutlu oluruz.

Sevgili beybii,
Hayatta hicbir sey icin gec degildir. Siz baslamissiniz.. gerisi gelecektir.

Sevgili Terazi,
Simarmak konusunda haklisin. Mehtap maximum iki gunluk simarikligin caresi olabilir diye. Ben istedigim kiloya ulasinca bunu bir kac kere tecrube ederekte gordum. O sebeple artik bir gun bile simarmiyorum cok istedigim bir yemek yada tatli olmadigi surece. Onun yerine istedigim seyi ara oyunlerime yolluyorum ve orada mini ziyafetler cekiyorum..:) Mesela bugunki sabah ara oyunumde ici cilek receli dolu yarim bir donut vardi yarim bir elmayla beraber..:)

Ah sevgili Naile ah.
Biz Trabzon'lu olmayarak bordo-mavi'ye gonul veriyoruz sen kalkiyorsun Besiktas'i seciyorsun. Hic olur mu?...
Saka tabiki. Onemli olan paylasilan ve yanilan sevgidir, kime ve ne icin oldugu onemli degildir. Sen yinede renklerimize bir daha bak. Eger Trabzonspor'u merak ediyorsan benim yazilarimi okuyarak baslayabilirsin.. internetspor.com sitesinde gonullu olarak Trabzonspor'u yaziyorum..:)
Ayrica tekrar baslamissin ya onemli olan o. Zaten bence Mehtap'in bize kazandirdigi en buyuk sey "ben bunu yaparimhissidir", geriye kalanlar bu guveni takip ediyor.

Herkese basarilar ve "simarmak yok"..

Trabzonspor'lu Ferat